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Missing Puzzle Pieces / Pièces manquantes du casse-tête

If you believe that you are missing a piece to your puzzle please do the following before contacting us:

  1. Assemble the entire puzzle using all available puzzle pieces
  2. Carefully search the area where you were assembling the puzzle
  3. Search nearby areas where the piece may have traveled
  4. Allow a few days for the missing piece to turn up - it usually does! They can turn up in the most unusual places: inside backpacks, attached to baseboards, by the dog bowl.....

After a few days if you still are missing pieces and the puzzle was purchased within the last 6 months & is not marked as FINAL SALE we will need the following information before we can go to the Manufacturer on your behalf:

  1. Your Puzzles Canada Order # or Sales Receipt # that is not older than 6 months nor purchased on FINAL SALE.
  2. If this was not purchased from us then please go back to where you purchased it or contact the manufacturer directly.
  3. A picture of the completed puzzle showing the missing piece

It can take up to two weeks before we get authorization from the Manufacturer/Supplier to send you a replacement bag of puzzle pieces for the Puzzle you are missing. If in that time you find the missing piece please let us know. As well, if we are out of stock of your puzzle we will send the replacement bag (box not included) as soon as it comes back in stock. 

Under certain circumstances we may request that the puzzle be returned to us. If we do, we will issue a return shipping label for you to drop off at the nearest UPS or Canada Post location (depending on the label we issue).

In some cases the supplier/manufacturer of the puzzle wants to handle issues directly themselves. When this happens we will reply to your email with a link for you to contact the supplier OR see the link listed below.

If you purchased a puzzle from us in-store any replacement bag that has been issued will need to be picked up in-store.  If an order is in our system that has not shipped yet we will add the replacement to your order. Please mention in the notes of the order that you have a replacement item.

We love to help our customers but some Suppliers want to help you directly with puzzle problems &/OR if you would prefer some suppliers you can contact directly on your own:

Anatolian Puzzles: https://mpform.anatolianpuzzle.com/missingpart- must go direct

Aquarius: https://www.nmrbrands.com/puzzlewarranty/ - USA customers only

Cavallini https://www.cavallini.com/puzzleform

Cobble Hill Puzzles: https://www.cobblehillpuzzles.ca/pages/puzzle-issues

eeBoo Puzzles: https://eeboo.com/form

Educa Borras:https://www.educaborras.com/forms/lostpiecesrequest/language:eng - must go direct

Elena Essex: [email protected] - can go direct as will send a replacement piece

Enjoy Puzzles: https://enjoy-puzzle.com/en-ca/pages/missing-pieces - must go direct

Eurographics: https://www.eurographics.ca/en/missing-pieces

Jacaou: [email protected]

Madd Capp: https://www.cobblehillpuzzles.ca/pages/puzzle-issues

Magnolia: https://magnoliapuzzle.com/missingpieceform/ - must go direct

New York Puzzle Co: https://www.newyorkpuzzlecompany.com/pages/missing-piece - must go direct

Ravensburger USA: https://www.ravensburger.us/service/replacement-parts/index.html

Ravensburger Canada: https://www.ravensburger.org/ca-en/service/replacement-parts/index.html

Tania Wicks: [email protected] - within 30 days of purchase

Yazz: https://yazzpuzzle.com/missingpieceform/ - must go direct (directions on back of your puzzle box)

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Si vous croyez qu’il vous manque une pièce à votre puzzle, veuillez faire ce qui suit avant de communiquer avec nous :

1)Assembler le puzzle entier en utilisant toutes les pièces de puzzle disponibles
2)Recherchez soigneusement la zone où vous assembliez le puzzle
3)Rechercher les zones proches où la pièce a pu voyager
4)Prévoyez quelques jours pour que la pièce manquante se présente - c’est généralement le cas! Ils peuvent se retrouver dans les endroits les plus insolites : à l’intérieur des sacs à dos, attachés aux plinthes, près de la gamelle....

Après quelques jours, si vous avez encore des pièces manquantes et que le casse-tête a été acheté au cours des six derniers mois et n’est pas marqué comme VENTE FINALE, nous aurons besoin des renseignements suivants avant de pouvoir communiquer avec le fabricant en votre nom :

Votre numéro de commande ou de reçu de vente de Puzzles Canada qui n’a pas plus de six mois et qui n’a pas été acheté lors de la VENTE FINALE.
Si cela n’a pas été acheté chez nous, veuillez retourner à l’endroit où vous l’avez acheté ou contacter directement le fabricant.
Une image du puzzle terminé montrant la pièce manquante

Il peut prendre jusqu’à deux semaines avant que nous obtenions l’autorisation du fabricant / fournisseur pour vous envoyer un sac de remplacement de pièces de puzzle pour le puzzle que vous manquez. Si dans ce temps vous trouvez la pièce manquante s’il vous plaît laissez-nous savoir. De plus, si nous sommes en rupture de stock de votre puzzle, nous vous enverrons le sac de remplacement (boîte non incluse) dès qu’il reviendra en stock. 

Dans certaines circonstances, nous pouvons demander que le puzzle nous soit retourné. Si nous le faisons, nous émettrons une étiquette d’expédition de retour pour vous de déposer à l’emplacement UPS ou Postes Canada le plus proche (selon l’étiquette que nous émettons).

Dans certains cas, le fournisseur/fabricant du puzzle veut traiter les problèmes directement. Lorsque cela se produit, nous répondrons à votre e-mail avec un lien pour vous de contacter le fournisseur OU voir les liens ci-dessous.

Si vous avez acheté un puzzle chez nous en magasin, tout sac de remplacement qui a été émis devra être ramassé en magasin.  Si une commande est dans notre système qui n’a pas encore été expédiée, nous ajouterons le remplacement à votre commande. S’il vous plaît mentionner dans les notes de la commande que vous avez un article de remplacement.

Nous aimons aider nos clients, mais certains fournisseurs veulent vous aider directement avec des problèmes de puzzle et/ou si vous préférez certains fournisseurs que vous pouvez contacter directement sur votre propre:

Anatolian Puzzles: https://mpform.anatolianpuzzle.com/missingpart- doit aller directement

Aquarius: https://www.nmrbrands.com/puzzlewarranty/ - USA customers only

Cavallini https://www.cavallini.com/puzzleform

Cobble Hill Puzzles: https://www.cobblehillpuzzles.ca/pages/puzzle-issues

eeBoo Puzzles: https://eeboo.com/form

Educa Borras:https://www.educaborras.com/forms/lostpiecesrequest/language:eng - doit aller directement

Elena Essex: [email protected] - peut aller directement comme enverra une pièce de remplacement

Enjoy Puzzles: https://enjoy-puzzle.com/en-ca/pages/missing-pieces - doit aller directement

Eurographics: https://www.eurographics.ca/en/missing-pieces

Jacaou: [email protected]

Madd Capp: https://www.cobblehillpuzzles.ca/pages/puzzle-issues

Magnolia: https://magnoliapuzzle.com/missingpieceform/ - doit aller directement

New York Puzzle Co: https://www.newyorkpuzzlecompany.com/pages/missing-piece - doit aller directement

Ravensburger USA: https://www.ravensburger.us/service/replacement-parts/index.html

Ravensburger Canada: https://www.ravensburger.org/ca-en/service/replacement-parts/index.html

Tania Wicks: [email protected] - dans les 30 jours suivant l’achat

Yazz: https://yazzpuzzle.com/missingpieceform/ - doit aller directement (directions à l’arrière de votre boîte de puzzle)

 

 

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